Propietats de la llima

La llima té una gran quantitat de propietats i beneficis per a la nostra salut. Saps com incloure-la en la teua dieta diària? Et contem com fer-ho. Pren nota!

els frescos

6 novembre 2020

Compartix

Com a bon cítric, la llima destaca per les seues propietats antioxidants perquè és rica en vitamina C i, a més, té poques calories. Espanya i Mèxic són els principals països exportadors de llimes del món. En el nostre país, la producció es concentra en la costa mediterrània, fonamentalment, a Múrcia i Alacant, des d’on s’abastix els principals mercats europeus, entre els quals estroben Alemanya, França, el Regne Unit, Itàlia i Polònia.

Beneficis de la llima

  • Un dels avantatges de prendre llima és que ajuda a millorar l’absorció del ferro que aporten els aliments, gràcies al seu contingut en vitamina C.A més, esta vitamina té un paper important en la síntesi de col·lagen necessari per al creixement i reparació de cèl·lules, teixits, genives, vasos sanguinis i ossos. També ajuda a disminuir el cansament i la fatiga.
  • Té un valor calòric baix (22 kcal per cada 100g), ja que el seu contingut és majoritàriament aigua (prop d’un 90%), per la qual cosa resulta molt diürètica.
  • Conté una quantitat important de fibra soluble, com la pectina, que es troba principalment en la capa blanca que hi ha davall de la corfa.
  • Conté àcid cítric, que és un altre antioxidant potent, com ara la vitamina C.

Com pots introduir la llima a la teua dieta

La llima destaca per la seua versatilitat i es pot utilitzar per a cuinar, utilitzant-ne el suc, la corfa o la fruita completa, tant per a plats salats com per a tota classe de dolços.

La llima pot ser un complement perfecte per a elaborar begudes refrescants, com ara llimonada, granissats de llima o te amb llima. Podem fer uns glaçons molt originals afegint ratlladures de llima i una fulla de menta en cadaun abans de posar-los a congelar.

També podem introduir la llima en la nostra dieta a través dels adobs, per exemple, en una ensalada de llentilles o un plat d’espinacs. Per a aquelles persones que hagen de reduir el consum de sal o no els agrade el vinagre, la llima pot ser el condiment ideal, ja que potencia el sabor natural dels aliments.

A més, podem utilitzar la corfa de la llima ratllada per a fer pastissos, coques i galetes, mesclant-la amb la massa, o utilitzar el suc de llima per a fer salses.

En planificador.consum.es pots trobar moltes receptes per a fer amb llima, només has de posar en el buscador“Per aliment: llima”.